Församlingsfakulteten

Sjung till Herrens ära Musiktryck : församlingssånger
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Cib
Titel och upphov
  • Sjung till Herrens ära Musiktryck : församlingssånger
Utgivning, distribution etc.
  • Församlingsförlaget, Göteborg : 2008
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Xsf
  • Xsga
  • Xöaj(s)
  • Cib
Fysisk beskrivning
  • 335] s ; 22 cm
Anmärkning: Allmän
  • Melodistämma med text och ackordanalys
Anmärkning: Innehåll
  • Ack, att jag kunde min Jesus prisa --. Ack, att jag kunde min Jesus prisa --. Allas ögon väntar på dig, Herre --. Allas ögon väntar på dig, Herre --. Allt för Jesus --. Allt för Jesus --. Allt mitt hopp är byggt på Herren --. Allt mitt hopp är byggt på Herren --. Allt till Jesus (Allt till Jesus vill jag lämna) --. Allt till Jesus (Allt till Jesus vill jag lämna) --. Ande du som livet ger --. Ande du som livet ger --. Att lära känna dig --. Att lära känna dig --. Mänsklig visdom --. Mänsklig visdom --. Möt mig, Gud --. Möt mig, Gud --. Beautiful (Beautiful, Jesus is beautiful) --. Beautiful (Beautiful, Jesus is beautiful) --. Come and go with me --. Come and go with me --. Dagarnas dag, o uppståndelse --. Dagarnas dag, o uppståndelse --. De skall se hans ansikte --. De skall se hans ansikte --. När mina steg blir dröjande --. När mina steg blir dröjande --. När solen går ned --. När solen går ned --. Nästan en kristen --. Nästan en kristen --. O, Jesus, öppna du mitt öga --. O, Jesus, öppna du mitt öga --. Det skall komma en dag --. Det skall komma en dag --. Det växte en blomma --. Det växte en blomma --. Det är makt i den bedjandes händer --. Det är makt i den bedjandes händer --. Det är nog, det som Jesus gjorde --. Det är nog, det som Jesus gjorde --. Open my eyes, Lord Jesus --. Open my eyes, Lord Jesus --. Din hand i min --. Din hand i min --. På dig, min Gud, förtröstar jag --. På dig, min Gud, förtröstar jag --. På nåden i Guds hjärta --. På nåden i Guds hjärta --. Du kommer till oss Herre --. Du kommer till oss Herre --. Rena mig --. Rena mig --. Du omsluter mig --. Du omsluter mig --. Ropa ut med hjärtats jubel --. Ropa ut med hjärtats jubel --. Saligt är det folk --. Saligt är det folk --. Se mörka skyar bortom horisonten --. Se mörka skyar bortom horisonten --. Se stjärnorna strålar --. Se stjärnorna strålar --. Siyahamba = We are marching in the light of God --. Siyahamba = We are marching in the light of God --. Du är en god Gud --. Du är en god Gud --. Du är vår Far, Gud --. Du är vår Far, Gud --. Skörden är stor i Guds rike --. Skörden är stor i Guds rike --. Där du går, skall din väg --. En gång som du ej kan minnas --. En längtan djupt i hjärtat --. En stor och mäktig gåva --. Ensam vandrade du aldrig --. Friden Herrens helgon smakat --. From heav'n you came --. Från Frälsaren på korsets stam --. Frälsare på korsets stam --. Fäst dina ögon på Jesus --. Förlora ej korset ur sikte --. Förunderligt och mäktigt --. Ge oss, o Herre, öppnade ögon --. Go, tell it on the mountains --. Gud, din kärlek lyser --. Gud, du har gett mig två ögon --. Gud, du är inte i min värld --. Gud, lär mig förstå --. Gud, med ditt ljus = Send out your light --. Gud, mina vänner är borta från dig --. Gud vill inte släppa din skälvande hand --. Guds ord, det är ett arv vi fått --. Gå inte bort från Jesus --. Gå till din Herre och gråt --. Gå varligt fram till Betlehem --. Halleluja, vår Fader --. Han ger oss den frid --. Han kom till oss --. Han skall komma --. Han tar inte glansen av livet --. Han som en gång bar en törnekrans --. Han är uppstånden, halleluja --. Har du sett Jesus? (Du ser kanske Jesus som barnet i krubban) forts.
  • He's got the whole world --. Helig Ande, kom --. Helig (Helig, ditt namn är min förtröstan) --. Hellige Ande, ta hand om mig du --. Herre, att få se dig --. Herre, du ger oss kraft --. Herre, du lärjungar kallat --. Snart är den dagen här (En dag kommer Jesus igen) --. Som en hjort --. Som barn i ditt hus --. Som en hjort skyndar fort --. Som vinden blåser ut ett ljus --. Som ett frö som växer upp --. Soon and very soon --. Stadigt förbidade jag Herren --. Stilla kvällen vilar --. Så länge jag lever (Du ser mitt hjärta) --. Så vill vi nu säga varandra farväl --. Sådan jag var --. Sätt mig så jag ser dig Jesus --. Tack för Golgata --. Tack Gud --. Tack, Gud, att också jag får gå --. Tack, Gud, för alla som jag mött --. Tack min käre far --. Tack min far för nåden (Jag är helt förlåten) --. The Lord's my shepherd --. Till vem skall jag gå, o Herre --. Tänk att jag tillhör Jesus (Jesus mig älskar) --. Tätt intill korset --. Upp, du min själ och sjung --. Utvald i Kristus forts.
  • Vandringsmannen ständigt längtar --. Vad tar jag mig till --. Var dag är ett möte med livet --. Var inte rädd --. Var stilla och vet, att jag är Gud --. Vardagskristen vill jag vara --. Varför bor en tvekan kvar --. Varje tunga skall bekänna --. Vem vill mig anklaga --. Were you there --. When Israel was in Egypt's land --. Vi skall se dig, Herre Jesus --. Vi är här för att prisa ditt namn --. Vilken lycka --. Villigt kommer ditt folk --. Välsignelsen (Herre, välsigna oss) --. Värdigt är Guds lamm --. Ära, ära till Guds lamm --. Å, denne kilde ren som paradiset
Anmärkning: Språk
  • Text på svenska, engelska och norska
Term
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
ISBN
  • 978-91-7271-056-6 (inb.)
*00007908acm 12200373 a 4500
*00114337
*00520090108103014.0
*007  
*008091019s2008    sw ||||      |00| 0 swe d
*020  $a978-91-7271-056-6 (inb.)$x978-91-7271-056-6
*084  $aXsf$2kssb/8
*084  $aXsga$2kssb/8
*084  $aXöaj(s)$2kssb/8
*084  $aCib
*24510$aSjung till Herrens ära$hMusiktryck :$bförsamlingssånger /$cred: Jan H. Börjesson, Gunnar Eriksson
*260  $aGöteborg :$bFörsamlingsförlaget,$c2008
*300  $a335] s ;$c22 cm
*500  $aMelodistämma med text och ackordanalys
*50500$tAck, att jag kunde min Jesus prisa --.$tAck, att jag kunde min Jesus prisa --.$tAllas ögon väntar på dig, Herre --.$tAllas ögon väntar på dig, Herre --.$tAllt för Jesus --.$tAllt för Jesus --.$tAllt mitt hopp är byggt på Herren --.$tAllt mitt hopp är byggt på Herren --.$tAllt till Jesus  (Allt till Jesus vill jag lämna) --.$tAllt till Jesus  (Allt till Jesus vill jag lämna) --.$tAnde du som livet ger --.$tAnde du som livet ger --.$tAtt lära känna dig --.$tAtt lära känna dig --.$tMänsklig visdom --.$tMänsklig visdom --.$tMöt mig, Gud --.$tMöt mig, Gud --.$tBeautiful (Beautiful, Jesus is beautiful) --.$tBeautiful (Beautiful, Jesus is beautiful) --.$tCome and go with me --.$tCome and go with me --.$tDagarnas dag, o uppståndelse --.$tDagarnas dag, o uppståndelse --.$tDe skall se hans ansikte --.$tDe skall se hans ansikte --.$tNär mina steg blir dröjande --.$tNär mina steg blir dröjande --.$tNär solen går ned --.$tNär solen går ned --.$tNästan en kristen --.$tNästan en kristen --.$tO, Jesus, öppna du mitt öga --.$tO, Jesus, öppna du mitt öga --.$tDet skall komma en dag --.$tDet skall komma en dag --.$tDet växte en blomma --.$tDet växte en blomma --.$tDet är makt i den bedjandes händer --.$tDet är makt i den bedjandes händer --.$tDet är nog, det som Jesus gjorde --.$tDet är nog, det som Jesus gjorde --.$tOpen my eyes, Lord Jesus --.$tOpen my eyes, Lord Jesus --.$tDin hand i min --.$tDin hand i min --.$tPå dig, min Gud, förtröstar jag --.$tPå dig, min Gud, förtröstar jag --.$tPå nåden i Guds hjärta --.$tPå nåden i Guds hjärta --.$tDu kommer till oss Herre --.$tDu kommer till oss Herre --.$tRena mig --.$tRena mig --.$tDu omsluter mig --.$tDu omsluter mig --.$tRopa ut med hjärtats jubel --.$tRopa ut med hjärtats jubel --.$tSaligt är det folk --.$tSaligt är det folk --.$tSe mörka skyar bortom horisonten --.$tSe mörka skyar bortom horisonten --.$tSe stjärnorna strålar --.$tSe stjärnorna strålar --.$tSiyahamba =  We are marching in the light of God --.$tSiyahamba =  We are marching in the light of God --.$tDu är en god Gud --.$tDu är en god Gud --.$tDu är vår Far, Gud --.$tDu är vår Far, Gud --.$tSkörden är stor i Guds rike --.$tSkörden är stor i Guds rike --.$tDär du går, skall din väg --.$tEn gång som du ej kan minnas --.$tEn längtan djupt i hjärtat --.$tEn stor och mäktig gåva --.$tEnsam vandrade du aldrig --.$tFriden Herrens helgon smakat --.$tFrom heav'n you came --.$tFrån Frälsaren på korsets stam --.$tFrälsare på korsets stam --.$tFäst dina ögon på Jesus --.$tFörlora ej korset ur sikte --.$tFörunderligt och mäktigt --.$tGe oss, o Herre, öppnade ögon --.$tGo, tell it on the mountains --.$tGud, din kärlek lyser --.$tGud, du har gett mig två ögon --.$tGud, du är inte i min värld --.$tGud, lär mig förstå --.$tGud, med ditt ljus = Send out your light --.$tGud, mina vänner är borta från dig --.$tGud vill inte släppa din skälvande hand --.$tGuds ord, det är ett arv vi fått --.$tGå inte bort från Jesus --.$tGå till din Herre och gråt --.$tGå varligt fram till Betlehem --.$tHalleluja, vår Fader --.$tHan ger oss den frid --.$tHan kom till oss --.$tHan skall komma --.$tHan tar inte glansen av livet --.$tHan som en gång bar en törnekrans --.$tHan är uppstånden, halleluja --.$tHar du sett Jesus? (Du ser kanske Jesus som barnet i krubban)          forts.
*50500$tHe's got the whole world --.$tHelig Ande, kom --.$tHelig (Helig, ditt namn är min förtröstan) --.$tHellige Ande, ta hand om mig du --.$tHerre, att få se dig --.$tHerre, du ger oss kraft --.$tHerre, du lärjungar kallat --.$tSnart är den dagen här (En dag kommer Jesus igen) --.$tSom en hjort --.$tSom barn i ditt hus --.$tSom en hjort skyndar fort --.$tSom vinden blåser ut ett ljus --.$tSom ett frö som växer upp --.$tSoon and very soon --.$tStadigt förbidade jag Herren --.$tStilla kvällen vilar --.$tSå länge jag lever (Du ser mitt hjärta) --.$tSå vill vi nu säga varandra farväl --.$tSådan jag var --.$tSätt mig så jag ser dig Jesus --.$tTack för Golgata --.$tTack Gud --.$tTack, Gud, att också jag får gå --.$tTack, Gud, för alla som jag mött --.$tTack min käre far --.$tTack min far för nåden (Jag är helt förlåten) --.$tThe Lord's my shepherd --.$tTill vem skall jag gå, o Herre --.$tTänk att jag tillhör Jesus (Jesus mig älskar) --.$tTätt intill korset --.$tUpp, du min själ och sjung --.$tUtvald i Kristus                     forts.
*50500$tVandringsmannen ständigt längtar --.$tVad tar jag mig till --.$tVar dag är ett möte med livet --.$tVar inte rädd --.$tVar stilla och vet, att jag är Gud --.$tVardagskristen vill jag vara --.$tVarför bor en tvekan kvar --.$tVarje tunga skall bekänna --.$tVem vill mig anklaga --.$tWere you there --.$tWhen Israel was in Egypt's land --.$tVi skall se dig, Herre Jesus --.$tVi är här för att prisa ditt namn --.$tVilken lycka --.$tVilligt kommer ditt folk --.$tVälsignelsen (Herre, välsigna oss) --.$tVärdigt är Guds lamm --.$tÄra, ära till Guds lamm --.$tÅ, denne kilde ren som paradiset
*546  $aText på svenska, engelska och norska
*592  $aClip2MM$b2009-10-19
*650  $aUppbyggelselitteratur$9Ci
*653  $aAndliga sånger
*653  $aLovsånger
*7001 $aBörjesson, Jan H,$d1969-$4edt
*7001 $aEriksson, Gunnar$4edt
*852  $cCib
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex 1Tillgängligt Församlingsfakulteten GöteborgCib